Dagens benpass

Fick en fråga på instagram om jag inte kunde berätta vad jag kör för övningar när jag kör ben, och jovisst kan jag det! Postar det under bilden. Och förresten, är det något särskilt ni vill att jag ska skriva om? Frågor? Då är det bara att kommetera så lovar jag att svara på dem! :) 
  • 30 min löpning, varierande hastighet och 2%lutning. 
  • Abductor/Adductor (insida/utsida lår) 
  • Benpress, både smala och breda. (PB)
  • Benböj (squats) (PB)
  • Bulgariska utfall (PB)
  • Benspark i smith
  • Benspark (PB)
  • Liggande Bencurl 
  • Stående Vadpress
Det var nog de övningarna jag körde! Brukar variera med lite andra övningar också, men dessa är de som oftast får ingå i mina benpass. Som ni ser kunde jag öka vikterna även idag! Endast 5kg på benböjen, men desto mer på benpressen och de bulgariska utfallen. Blir så himla glad när man verkligen ser framsteg på träningen! Gick som en jäkla pingvin påväg hem dock, haha. Får väl se om jag kan gå imorgon ;) 
Benspark i smith har jag fått från fina Ellen (vet inte hur man länkar, men tror nog ni vet vem hon är.. fitspooration på instagram), har en video när jag kör den men får se om jag slänger upp den eller inte, hehe. 

Kommentarer
Hanna

Hur ser en "typisk" dag ut? Alltså när du går upp, äter frukost, rutiner osv c:

2013-04-17 16:44:50
URL: http://trytobehappy.blogg.se
Hannah

Du är så bra Evelina, ger mig motivation till att leva hälsosamt! Himla kul att du börjat blogga igen.

Vad är dina bästa tips för att kunna hålla normala matvanor? Dvs äta normala mängder och lagom ofta.

Har haft en ätstörning i flera år. Nu mår jag dock betydligt bättre än jag gjorde tidigare. Men grejen är den att jag äter antingen för mycket eller för lite. Och när jag skriver för mycket menar jag inte bara någon skiva bröd för mycket, utan ett stort överskott av kalorier. Jag överäter helt enkelt.

Ibland klarar jag att leva hälsosamt i några dagar, men sedan återgår jag till den onda cirkeln. Mina matvanor påverkar mitt mående både fysiskt och psykiskt. Jag är trött, orkar inte lika mycket, känner mig för det mesta ledsen och är väldigt känslig.

Förlåt att det blev en sådan lång kommentar, om du känner att det är jobbigt eller inte har tid att svara så gör det absolut ingenting.

Just det, kanske ska nämna att jag är vegan.

Kramar i tusen

2013-04-17 17:14:14
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: