Träna för själen

Idag var det kondition på schemat som jag nämnde i mitt tidigare inlägg. Måste säga att jag är bra udda haha. Gick 2.5km till gymmet för att springa på löpbandet, och sedan 2.5km hem! Varför inte springa ute, kanske ni undrar? Tja, jag föredrar faktiskt att springa på löpband då man själv kan bestämma om man vill utmana sig med uppförsbackar, man vet exakt hur varmt det är, hur vindlaget är osv. Har dock blivit allt mer sugen på att ta en löprunda utomhus, så jag och mamma har planer på att ta oss in till Malmö och springa i pildammsparken! Så himla fint där, och vem vet! Kanske jag ändrar åsikt och jämt springer ute sen. ;) 
Min rygg efter passet, haha! 

Blev en skön runda på 14km sammanlagt, och milen sprangs på 47.03 minuter. Rätt nöjd med tiden trots att jag sprungit snabbare, men man behöver inte jämt träna för att slå tidigare rekord. Ibland behöver man träna för själen, och det var precis vad jag gjorde idag! 
Hade dock inte tänkt springa så länge som jag gjorde, men när jag sprungit milen och klev av för att snabbt fylla på vattenflaskan för att sedan fortsätta springa en stund för att varva ner, kom det upp en tjej bredvid som började tävla mot mig. Och inte är jag sämre än att jag hänger på den osagda tävlingen. Hon hade ju ingen aning om hur långt jag sprungit, så snacka om att det kändes bra att vinna, hehe.. Tävlingsmänniska? Jag? Nää..
Tycker ni om att springa? Ute eller inne? 

Kommentarer
Maja

Ute, helt klart! Det är så härligt väder ute nu! :D

2013-04-28 22:37:26
URL: http://feelslikeflyiing.blogg.se
Andrea

Tar du PWO innan varje pass? :)

Svar: Nej, absolut inte :)
evelaan.blogg.se

2013-04-29 09:58:36
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: