Pannkakslunch

Tänkte dela med mig av dagens lunch här lite snabbt innan jag fortsätter med dagens bestyr. Idag fick det bli de välkända bananpannkakorna gjorda på två ägg och en banan som jag mixade samman med lite vaniljpulver och sedan stekte. Supergott! Åt de med proteinfluff, lite hallon och mer banan. Mums! 
Finare presentation har skådats.. ;) Proteinfluffet gjorde jag såhär; 
  • 100g bär, förslagsvis jordgubbar eller hallon
  • 0.75dl lättmjölk
  • 20g kasein (jag tog vanilj) 
Blanda samman kaseinet och mjölken till en tjock smet, ställ in i frysen och ta sedan fram bären. Låt tina lite smått. Mixa ner bären i smeten och vispa! Desto längre du vispar - ju större fluff. 
 

Kommentarer
Signe

Kan inte du ha ett inlägg då du svarar på lite frågor från kommentarerna? :)

Svar: Yes! Det ska jag snart. :)
evelaan.blogg.se

2013-04-20 19:30:49
Tua Esmerald Lövdahl

De är grymt goda! Har du testat att blanda jordnötssmör i? :D

Svar: Nej, det har jag faktistk inte gjort! Det får jag göra nästa gång, banan och jordnötssmör går ju verkligen hand i hand.
evelaan.blogg.se

2013-04-20 19:41:07
URL: http://pavagned.blogspot.se
helene

Gott!! :)

2013-04-20 20:23:37
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: