Presentation

Hej på er! Har suttit och stirrat på datorn hur länge som helst nu, haha, vet ju inte hur jag ska formulera mitt första inlägg. Jag antar att de som hittar hit först redan vet vem jag är via instagram, men jag tänkte ändå dra en liten kort presentation av mig. 
Jag är en 18årig tjej som bor nere i södra Skåne (utanför Malmö). Ett stort intresse hos mig är just träning och hälsa, vilket ni säkert redan vet. ;) För tre år sedan utvecklade jag en ätstörning (men som i princip alltid funnits där), och för lite mer än ett år sedan idag fick jag diagnosen Anorexia Nervosa som jag fortfarande kämpar emot, men som tar mindre och mindre plats i mitt liv. Då och då kommer jag posta tillbakablickar här på bloggen från min tid som sjuk, då det har uppskattats på min instagram. Jag försöker inte "glorifiera" mig på något sätt genom att berätta dessa små "utdrag" ur mitt liv, jag känner bara att ja, jag har drabbats av en ätstörning, varför inte göra något bra utav det? Sprida min historia och kanske kunna hjälpa någon som själv är nere i skiten/påväg? 
Jag för lite mer än ett år sedan, och jag nu. 

Träningen då. När jag var fem år började jag träna fotboll, och därefter tennis. Höll på med båda sporterna tills jag var tvungen att välja, vid tolv års ålder. Valde fotbollen och tränade rätt seriöst, för att sedan sluta helt när jag var fjorton. Ungefär då bröt min ätstörning ut på "allvar". Tränade lite gym, gick långa promenader osv. Inget seriöst då alltså. Förrän nu. I november förra året fick jag grönt om att träna då jag hade nått en hälsosam vikt. Sen dess tränar jag seriöst och mitt mål är att en dag tävla inom fitness. (Fast det är väldigt långt bort, hehe) I dagsläget tränar jag alla dagar i veckan, men försöker se till att få åtminstone en vilodag då och då. Det är ju faktiskt i vilan som musklerna växer. 

 
Vad mer jag ska säga vet jag inte, haha, ni får helt enkelt fråga om ni undrar något! Annars kommer det väl upp på bloggen tids nog. ;) 
Förutom tillbakablickar och hur jag tränar kommer jag även posta en del recept, om det önskas! Kram på er! 
 

Kommentarer
Elisabeth

Du er sterk!! Skulle gjerne hatt litt av din styrke!

Svar: Men åh, tack! Vad söt du är.
evelaan.blogg.se

2013-04-15 19:26:19
Anonym

hur gör du med skolan just nu? :)

2013-04-15 20:24:19
Maja

Åh, ja! Recept uppskattas alltid! :D

Äter du förresten proteinpulver som så många andra som tränar mycket? :)

2013-04-15 20:31:39
URL: http://feelslikeflyiing.blogg.se
Jasmine

Åh, du har blivit så grymt snygg nu! You go girl! ;D <3

2013-04-16 18:16:15
URL: http://www.notreallyana.blogg.se
captivatedminds.blogg.se

Åh, du är så himla fin!

2013-04-17 12:23:12
URL: http://captivatedminds.blogg.se/
m

jääklar vad mycket finare du har blivit, hoppas du tycker det samma! gryymt jobbat! har själv varit nere i skiten, har en liten fråga, verkar kanske lite skum, men som sagt när man är ett benrangel har man inget fett alls och givetvis inga bröst, när började dina komma tillbaka ordentligt, innan du nått normalvikt eller efter? du behöver givetvis inte svara. kram på dig

Svar: Åh, tack! Haha, den frågan har jag fått förr ;) De började komma tillbaka lite innan jag nådde normalvikt. DEt är så himla inviduellt, vissa har kvar sina bröst trots väldigt låg vikt, medan vissa inte har bröst öht trots hög vikt. Kram!
evelaan.blogg.se

2013-12-04 20:07:43
URL: http://matildawingardh.spotlife.se
m

jääklar vad mycket finare du har blivit, hoppas du tycker det samma! gryymt jobbat! har själv varit nere i skiten, har en liten fråga, verkar kanske lite skum, men som sagt när man är ett benrangel har man inget fett alls och givetvis inga bröst, när började dina komma tillbaka ordentligt, innan du nått normalvikt eller efter? du behöver givetvis inte svara. kram på dig

2013-12-04 20:07:43
URL: http://matildawingardh.spotlife.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: