Benpass

Dagens benpass gick riktigt bra idag - längtar med andra ord inte tills imorgon. ;)
Tänkte att jag skulle dela med mig av övningarna jag kör, då det önskats!? 
Börjar med att värma upp med någon sorts kondition och går sedan över till benpressen och värmer upp där. Kör lite lättare vikter och 20 reps per set. Därefter kör jag resterande övningar 8reps och 4set. 
  • Squats
  • Bulgariska utfall
  • Benspark
  • Lårcurl 
  • Donkey kicks i smith
  • Raka marklyft
  • Vadpress
  • Insida/utsida lår
(gammal bild) 
Såhär såg passet ut idag! Börjar alltid med squats då det kräver mest energi så jag verkligen har fokus och ork att utföra det korrekt. Sedan brukar jag variera övningarna. Inte alltid det blir donkey kicks, ibland byts den ut mot hip thrusts, insida/utsida lår gör jag antingen i maskin eller cable osv. Variation is the key! Basövningarna byter jag dock aldrig ut. 

Kommentarer
Sandra

Tack! Ska nog testa att köra efter detta nästa benpass :)

2013-07-25 09:01:50
URL: http://www.saaka.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: