Talar ut

Nej, jag har inte dött. Jag har bara njutit av sommaren och samtidigt kört slut på mig själv. Jag är en sån person som gärna tar på mig lite för mycket, och märker det inte förrän det är försent. Jag bara kör på och varken känner eller tänker -bara gör. Tills jag en dag sitter där slutkörd och är så trött att jag bara vill gråta
Det är väl det jag gjort ett tag nu. (observera att detta inte har med träningen/mat att göra, utan allmänt) Samtidigt som jag funderar mycket över livet. Funderar på livets mening, varför just jag drabbades av en ätstörning. Varför jag förlorade min pappa osv. Livet är inte rättvist och ibland önskar jag att jag bara var en "vanlig" tonåring. Men å andra sidan har jag lärt mig så mycket av allt som hänt i mitt liv. "What doesn't kill you only makes you stronger", visst? 
Och dessutom finns det ju så många andra där ute som har det värre än mig. Jag lever, jag är okej. Och det är väl det viktigaste?
Så från och med nu måste jag börja prioritera mig själv och mitt mående först. Sätta mig själv i första hand. Det är något jag är väldigt dålig på. 
Med detta sagt hoppas jag att ni kan förstå varför uppdateringen inte är på topp. Jag ska göra mitt bästa och försöka uppdatera oftare, men jag lovar ingenting. Hoppas ni njuter av sommaren iallafall! Kram på er. 
 
Förresten; flera utav er har börjat maila mig med frågor etc, och det gör mig jätteglad! Hjälper gärna så mycket jag bara kan. Min mail är [email protected]
 
 

Kommentarer
fight4fit

Ibland måste man tillåta sig att backa, känner efter och helt enkelt andas lite också.

2013-07-18 20:45:48
URL: http://www.fight4fit.se
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Fast vem säger att en "vanlig" tonåring inte haft ett liv som dig? Har själv haft en väldigt jobbig uppväxt och varit väldigt destruktiv men man blir bara starkare av att ha en sån bakgrund i bagaget :)
Sånt som är hela världen för andra är småsaker för oss som verkligen fått kämpa igenom jobbiga perioder eller händelser! Kram på dig!

2013-07-18 22:50:25
URL: http://dixiwonderland.com/
Helene

Jag kan också komma till den där punkte ibland, när allt bara blir för mycket. Tror de flesta känner så i perioder. Man får försöka att lugna sig själv. Inte bli apatisk eller få panik. Eller så lever man ut känslan ordentligt, tillåter sig att stanna under täcket hela dagen och skita i allt, eller ligga och skrika/gråta. Bara man kommer på fötter sen så.

Vad har du för dig nu om dagarna? :) Du kanske skrivit det förr, men nu minns jag inte... Jobbar du, pluggar du? Eller funderar kanske?
kram!

2013-07-19 14:45:26
URL: http://helenesoderberg.blogg.se
Emma

Bra att du tänker på att du själv ska må bra! Har följt dig så länge och sett hur du ofta prioriterat andra (vet själv hur det är, menmen), kämpa på!
Och förresten, vilka grymma quads du jobbat in! :D

2013-07-20 19:21:18
Maja

Ta hand om dig!

2013-07-22 14:55:05
URL: http://vilsenmaja.blogg.se
En flicka som är stark

Var rädd om dig och kämpa på!

2013-07-25 10:47:25
URL: http://jessi91.spotlife.se
amanda

bra att du stannar upp och reflekterar över nuet och måendet, att lyssna på kroppens signaler är direkt avgörande för din nuvarande och kommande hälsa, det verkar som du blivit bättre på just detta :) stor kram!

2013-08-07 00:17:19
URL: http://bootylicious.devote.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: