13kg

Godmorgon! Idag har jag bestämt mig för att ta en vilodag från träningen. En i veckan, som sagt. Har redan hunnit med en PW med två av hundarna, ätit frukost och är nu ute på ännu en PW med den tredje hunden.
På mina vilodagar ligger jag inte direkt i soffan hela dagen och pillar navelludd, nä mina vilodagar är ändå aktiva, bara det att jag inte sticker till gymmet och kör ett hårt pass(Ibland kör jag bodybalance på mina vilodagar).

Senare idag ska jag in till stan och shoppa lite är det tänkt, har knappt några sommarplagg! Eller vardagskläder öht, min garderob består av träningskläder typ. ;)

Lite småroligt förresten! Gick igenom min garderob och sållade ut sådant som inte passar, inte används osv, och möttes av alla mina plagg jag haft under anorexin. Mina ultimata "skinny jeans" tex. Testade plaggen och de flesta passade. Tillochmed jeansen! Javisst satt allt betydligt tajtare än förra året, men jag fick på mig det trots cirka 13kg mer kött på kroppen. 

Kommer nog slänga det mesta iallafall, men det var kul att se att jag kommit såpass långt och kunde hantera att en del plagg inte passade längre. Garvade till och med lite, haha. Vara 18år och kläder för 8åringar är för stort?! Glad att min rumpa och boobies är tillbaka. ;) 
Så - till alla er som kämpar därute: ni blir inte feta, oavsett vad hjärnspökena säger. 13kg låter mycket, men det är ju inte så att allt sätter sig på magen/låren, utan det fördelar sig jämnt över kroppen.
13kg tyngre, men också 100gånger gladare och snyggare.


Kommentarer
coffesmokesdietcokes.blogg.se

Bra inlägg. Och grymt att du 'fixade' ett möte med garderoben =) Ja ta å släng ut de sista spåren av anorexin, det ska inte finnas några skinnyjeans i din garderob, även om dom passar! Du får köpa dig nya strong-jeans istället! ^^,

Svar: Får göra det! ;)
evelaan.blogg.se

2013-06-25 10:20:35
URL: http://coffesmokesdietcokes.blogg.se/
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Vilken skillnad!
Skönt att höra att du mår bättre och att du klarar av att inse att du fortfarande är smal men betydligt mer hälsosam och starkare. Jätte kul att följa såna här bloggar som din för ni vet vad kämpa betyder :)

Svar: Precis! :) Det är skillnad på smal och mager! Tack, vad kul att höra! :)
evelaan.blogg.se

2013-06-25 10:21:22
URL: http://dixiwonderland.com/
Anonym

jävlar vad snygg du är! Dina bixeps <3

Svar: Åh, tack! :)
evelaan.blogg.se

2013-06-25 10:48:07
Elin tjejen med nagellack

De två första kommentarerna var ju så fina! :D

OKEJ!! Är så super-duper-glad för du bloggar regelbundet igen ska du veta! Kan inte berätta mer om din resa, alltså tiden innan, vad som utlöste, hur vändningen kom, vad resan givit dig i positivt seende, osv? Eller det kanske är lite privat. Fan Ev, du var den första bli-friskfrån-anorexia-blogg jag nånsin läst, annars var det bara triggande skit. Du var den som fick mig att inse att... FAN JAG ÄR NOG SJUK. Genom din förra eller förrförra blogg! Hur ska jag kunna tacka dig för det?

Du fick mig att inse att det jag gör (gjorde) inte var varken normalt eller särskilt frisk, att man inte ska behöva må så dåligt, eller konstigt kanske man ska säg, för dåligt visste jag inte att jag mådde.

Det glädjer mig (ohja, blir tårögd!) så att både du och jag mår bättre men framför allt att vi är vänner nu! Hur fan hade man kunnat tro det då? Vilken fantastiskt fin tjej du är! Det har varit svårt att se positivt på min sjukdomshistoria, men nu går det lättare faktiskt. En stor sak är ju att annars hade jag inte fått lära känna dig!!!!!! Ah. Livet <3

Svar: Men finaaa! du vet väl redan i princip allt det du frågade om ätstörningen? ;*
Och tacka? Du har hjälpt mig så mkt tillbaka. <3
evelaan.blogg.se

2013-06-25 15:34:06
Lovisa

Har en lite fråga angående keso. Har läst att den med 1,5 % fett innehåller tillsatt mjölksocker och aska (Vasslepermeat ), men tycker den smakar godare än den med 4 % fett då den fetare blir så gräddig.. Vilken använder du dig av och vilken anser du är bäst? Skulle vara riktigt tacksam om du svarade på min kommentar. Tack för en super inspirerande blogg och fortsätt med dina goda resultat! Kram :)

2013-06-26 00:31:37
URL: http://nattstad.se/lovisahammar
Torkel

Du har en väldigt inspirerande blogg! Du verkar vara en väldigt stark tjej!

Svar: Åh, tack! Vad glad jag blir :)
evelaan.blogg.se

2013-06-26 08:34:23
URL: http://torklar.blogspot.se
AN

Fy tusan va du ha kommit långt. Så kul att läsa och se. Börjar få riktigt fina muskler. Avis. :-) Bara att ta tag i det snart.

Svar: Åh, tack fina Annica! Värmer så mycket att höra.
evelaan.blogg.se

2013-06-26 09:02:04
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: