Nytt träningsschema

Fick till ett rätt bra pass idag! Tidigare har jag kört axlar ihop med bröst och triceps, och mage lite här och där. Men när jag slänger in axlar med bröst och triceps tar passen alldeles för lång tid, och magträningen blir aldrig av och om jag kör mage blir det bara en eller två övningar.. Så därför har jag ändrat om i mitt schema lite och har en särskild dag just för axlar och mage. 
 

Har faktiskt korrigerat hela mitt träningsschema för att fokusera på muskelbygge just nu! Ska dra ner på konditionen innan varje styrkepass från 30 minuter till 15. Kommer köra 4 styrkepass, 1 yogapass, 2 konditionspass och 1 vilodag per vecka. Så en vecka för mig träningsvis kommer se ut såhär; 
måndag: vila 
tisdag: bröst, triceps
onsdag: ben på förmiddagen, yoga på eftermiddagen
torsdag: rygg, biceps
fredag: kondition (crosstrainer) 
lördag: axlar, mage 
söndag: kondition (löpning) 
Så till dagens pass dårå! 15 minuter på Octane-maskinen, axelpress, hantellyft åt sidan, front raises och baksida i cable för axlarna. För magen blev det olika sorters plankor i 10 minuter, hängande benlyft, russian twists, "ländryggen" (kan inte namnet på den hähä) och wood chops. Brände fint i axlarna och magen sedan! 
Och så lite mat! 
 

Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Älskar dina matbilder, blir super inspirerad!

Svar: Men åh, tack! :)
evelaan.blogg.se

2013-06-22 17:41:26
URL: http://dixiwonderland.com/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: