Rekord och svar på fråga

Åh, idag är jag full av endorfiner. Skulle ju som sagt köra ett stenhåt konditionspass på gymmet idag, vilket var precis vad jag gjorde. Körde först en kvart på Octane-maskinen för att värma upp, och gick sedan över till löpbandet. Började försiktigt för att känna av (har ju problem med knäna till och från), men det kändes bra och jag körde på! Tänkte inte springa långdistans, utan köra 5 kilometer och sedan avsluta med ytterligare en kvart på Octane-maskinen. Sprang och sprang samtidigt som jag lyssnade på musik och tittade på tvn som visade Cougar Town, och rätt vad det var så hade jag sprungit 5k på 19.03!!! Slog alltså mitt senaste "rekord". Anledningen till att jag skriver rekord inom " " är för att jag bara testat springa 5k så fort som möjligt en gång, och då efter en timmes cross. 
Eftersom det gick så himla bra bestämde jag mig för att fortsätta springa, bara lite till, och tillslut beslutade jag att ge mig på ett rekord på milen. Längesen jag sprang långdistans och verkligen körde slut på mig själv. 
Flera gånger kände jag för att ge upp och strunta i det, eller åtminstone sänka farten och strunta i att slå rekord. Men nej. Jag hade gett mig in i leken, och då får jag leken tåla, som man säger! Med lite snabb huvudräkning räknade jag ut vad som krävdes för att slå mitt tidigare rekord, 44.36, som togs för exakt två månader sedan.Höjde hastigheten och körde på. 30minuter.. 34.. 37... De sista minutrarna gav jag allt och drog upp hastigheten till max. Hela löpbandet skakade haha! 
Så.. är ni nyfikna på om jag lyckades slå mitt rekord? Ja, det gjorde jag!!! Drastiskt också. Klockade in på 39.56! Fyf*n vad slutkörd jag var efteråt alltså! 

Tänkte svara på en kommentar jag fick in också! Jag vet att jag borde köra intervaller/HIIT istället för långdistans för att behålla mina muskler, men jag älskar att springa. Fast jag älskar också att lyfta vikter. Så vad gör jag? Både och. Visst, jag kommer aldrig bli världsbäst inom löpningen eller styrketräningen, men det är okej för mig, så länge jag är kapabel till att köra båda två som jag älskar så mycket. 

Kommentarer
fight4fit

Gud vad duktig du är! Grattis! Själv hatar jag att springa men önskar verkligen att jag kunde lära mig att älska det då det ser så härligt när folk flyger fram :)

Svar: Tack! Åh, jag önskar nästan att jag INTE tyckte om att springa haha! Mina knön gillar det inte lika mkt som mig... :(
evelaan.blogg.se

2013-06-18 08:19:11
URL: http://fight4fit.se/
Anonym

du skrev att celsius skulle ge dig mer energi men det innehåller ju knappt några kalorier alls 5 på hela flaskan liksom...

Svar: Celsius är en socker och (nästintill) kalorifri energidryck som innehåller vitaminer och mineraler, samt koffein, grönt te, ingefära och guarana som dels ger energi och dels ökar förbränningen och ämnesomsättningen.
evelaan.blogg.se

2013-06-20 23:17:20
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: