Rödbets- och quinoabiffar RECEPT

Ni var ett par både här på bloggen och på instagram som ville ha receptet på mina biffar. Eller tja, mina och mina.. Äran kan jag inte ta åt mig helt av då jag hittat inspiration från den här bloggen. 
För att få ut 12 biffar gör såhär: 
  • 400g rivna rödbetor 
  • 4dl kokt quinoa tricolore 
  • 1dl pinjenötter
  • 1dl solrosfrön
  • 1/2 dl pumpafrön
  • 1 1/4dl vita sesamfrön 
  • 1dl havremjöl 
  • 1/2dl sojamjöl
  • 4 msk olivolja 
  • 4 vitlöksklyftor
  • 1 msk soja 
  • 1/2 tsk sambal oelek
  • 1/2t sk cayennepeppar 
  • salt, vitpeppar efter smak 
Sätt ugnen på 175c. Blanda ihop alla ingredienser i en bunke och forma sedan tolv biffar av smeten. Lägg biffarna på en bakplåtspapperklädd plåt. Sätt in plåten i ugnen och grädda i cirka 25-30min. Ta ut och vänd biffarna efter hälften av tiden. 
Servera med t.ex en sallad gjord på groddar, fetaost, avokado, tomat och gurka. Supergott! 
 

Kommentarer
Lisa

Heej ! Är en 15 årig tjej som började köra magövningar (30 dayschallenge) och äta nyttigt för cirka en månad tillbaka! Ser verkligen ingen resultat sen första början då jag bestämde mig för att kämpa för att få abs.. hur länge tog det för dig att kunna se resultat? Någon tips om vad man kan göra? Skulle betyda mkt om du svarade eftersom jag tror att jag gör ngt fel.. :/ kram

2013-06-26 12:25:35
Johanna

Såg ju supergoda ut! Måste jag testa nån dag :)

Svar: Det får du göra! De var riktigt goda :)
evelaan.blogg.se

2013-06-26 23:46:14
URL: http://jwes.shapemeup.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: