Smaklökar

Det bästa jag vet, är att äta naturligt. Inte krydda på en himla massa. Vill jag ha lite sälta i maten? Då brukar jag välja räkor som proteinkälla till middagen, och kanske lite fetaost på sidan. (visserligen ligger fetaosten i en saltlag..) Sötma? Skiva upp en frukt, t.ex mango eller persika
Brukar ni krydda maten mycket? Klart jag gillar kryddstark mat, men nu tänker jag just på sältan och sötman. Dvs salt och socker i maten. Visst vet ni att vi i Sverige får i oss alldeles för mycket salt än vad som är rekomenderat? Tror till och med vi får i oss det dubbla. 
 

Kommentarer
H

räkor är väl ändå ganska så söta i smaken? :)

Svar: Jag tycker de är söt-salta, haha. Men smaken är ju som baken :)
evelaan.blogg.se

2013-06-20 22:52:37
Jasmine

Jag överdoserar salt i mängder. Ändå verkar det som att jag får ut det hyfsat för vätskesamlingar är inte jättevanligt att jag får längre :) Dock äter jag ju oftast bara ett mål mat där det är salt i, och kanske småäter på några saker (OST! in my <3). Om jag ska välja äter jag hellre väldigt söta (frukt m.m) eller väldigt salta (maträtter, ost m.m) grejer.

Svar: Haha! Men det handlar väl inte om vätskeansamlingar, utan om hur kroppen mår av att ta hand om denna saltmängd. :) Och du, Ost är väldigt salt! ;)
evelaan.blogg.se

2013-06-21 10:15:05
URL: http://www.notreallyana.blogg.se
Anonym

Håller med dig! Sötar o saltar aldrig min mat, jag tycker det räcker med det tillsatta saltet o sockret i de färdiga produkterna. Ibland kan jag till och med tycka att någon maträtt blir fööör salt/söt, just för att jag är så van vid osalt/osöt mat x)

Svar: Men precis! :) Dock köper jag alltid naturella produkter. Aldrig sötad kvarg/yoghurt osv. Så då blir det ju inte salt eller sött :)
evelaan.blogg.se

2013-06-21 12:15:49
Jasmine

Sv: Ja, jag har inte märkt någonting än så länge, och hoppas att det förblir så :) Har dock tänkt flera gånger på att ta en detoxvecka med bara sallad, frukt och naturella nötter. Klarar verkligen inte av tanken av att äta en smaklös kyckling eller kokt broccoli '^^

Svar: Haha, iofs! Men testa att krydda med annat! Pressa lite citronsaft på broccolin? Kycklingen finns det många sätt att "festa" till utan salt. Starka kryddor! :)
evelaan.blogg.se

2013-06-22 11:20:07
URL: http://www.notreallyana.blogg.se
Jasmine

Sv: Jo, men det blir liksom ingen schving i smakerna om det saknas salt just nu. När man är så beroende av saltet smakar det ju liksom ingenting, hur mycket man än kryddar med annat :P

Svar: Haha, jag vet! Har varit saltberoende ;P
evelaan.blogg.se

2013-06-23 00:18:37
URL: http://www.notreallyana.blogg.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: