Banan/choklad muffins med jordnötssmörfrosting

Bakade nyttiga cupcakes igår när jag hade vilodag. (Enda gången jag hinner med sånt, klättrar på väggarna av tristess haha) Dessa blev helt underbara - banan/choklad-muffins med jordnötssmörfrosting
  • 25g proteinpulver med choklad/banan-smak
  • 10g havregryn som du mixat till havremjöl
  • 1,5tsk kakao
  • 1msk stevia strö
  • 1/4tsk bakpulver
  • 1/4tsk vaniljpulver
  • 1/2tsk bikarbonat
  • salt 
  • 4msk mosad banan
  • 3msk lättmjölk 
  • 1msk grekisk yoghurt

    Till frostingen:
  • 1/2dl jordnötssmör
  • Cirka 1/2dl mjölk

Sätt ugnen på 175c. Blanda de torra ingredienserna i en skål, och de blöta i en annan. Rör sedan försiktigt ned de torra i de blöta och fördela i 4 väl smörjda muffinsformar. In i ugnen i cirka 10-12minuter!
Låt muffinsen svalna och gör sedan frostingen: blanda jordnötssmör och mjölk tills du fått den konsistens du vill ha och fördela på muffinsen. 

Jag gjorde dock mina muffins i silikonformar som var lite mindre än vanliga muffinsformar, så jag fick ut  9stycken och hade de endast inne i ugnen i 6minuter.

Receptet kommer ifrån Fanny förresten! 

Kommentarer
Smilla

Ser gott ut! Undrar förresten om du har tips på filmer att se när man springer? Hehe har läst att du ser på film då tror jag. Börjar ha slut på idéer ;)

Svar: jag tittar på serier, t.ex pretty little liars, 90210, vampire diaries.. eller så tittar jag på tv3appen eller tv4 :)
evelaan.blogg.se

2013-05-02 21:27:29
yummyhealthy

Bästa inställningen! Jag ska också försöka att inte gömma mig i år, inte skämmas över min kanske lite för smala kropp... Vi duger alla som vi är <3

2013-05-04 13:58:02
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: