Celsius

Hej på er! Long time no see, hehe. Är nog sämst på det här med att blogga, men jag gör mitt bästa! La upp den här bilden på min instagram igår och fick ett par frågor. Vad är celsius? När dricker man celsius? Varför dricker man celsius och är det nyttigt? Tänkte att jag kunde svara i ett inlägg! 
Celsius är en sportdryck som innehåller vitaminer, grönt te, ingefära, guarana och koffein, men utan kalorier, kolhydrater eller socker. Alla dessa ingredienser är framtagna i syfte att höja kroppens ämnesomsättning så mycket som möjligt - men med naturliga ingredienser 
Vitaminerna som celsius består av är; C-vitamin (bidrar till en normal funktion av kroppens nerv- och immunsysten Ökar kroppen järnupptag samt bidrar till minskad trötthet och utmattning), B2, B3, B5, B6 och B12 som bidrar till minskad trötthet och utmattning. 
Celsius finns i smakerna apelsin, cola, citron/lime, vilda bär, jordgubb/kiwi och persika/mango, varav de två sistnämnda är utan kolsyra.
Man dricker helt enkelt celsius när man känner att man behöver energi! Jag brukar ta med en till träningen. Sedan om det är nyttigt eller ej är upp till var och en att spekulera. Alla är vi olika! :)



Kommentarer
Alice

Vilken är din favorit? :)

Svar: Vilda bär :)
evelaan.blogg.se

2013-05-18 12:02:57
URL: http://aliccce.blogg.se
Fanny

Känns som alla dricker det för de tror att det är nyttigt när de ser alla såkallade "fitness" människor dricka det. Är ju i princip samma ingredienser som i sugarfree powerking. Dessutom så är det taurin i vilket kan bli farligt för kroppen i stora mängder. Förlåt om jag låter neggo men är så trött på att alla följer allt helt mainstream...

Men kul att det funkar för dig och många fler!

Svar: Ja, man har ju rätt till sin egna åsikt :) Jag tycker det funkar på mig, och skulle aldrig dricka något "bara för att".
evelaan.blogg.se

2013-05-18 12:46:29
SkinnySweetR

Ska absolut åka iväg och köpa massor utav celsius! :-)

2013-05-18 18:07:50
URL: http://skinnysweetr.blogg.se
Amanda

Tycker du verkar vara en stark och mogen tjej med dina erfarenheter som du delar med dig till dina läsare! Bra blogg, fina bilder och en fin tjej verkar du vara. :) Fortsätt så. Ps. Det här inlägget var bara bääst!

Svar: TAck, vad glad jag blir!
evelaan.blogg.se

2013-05-20 16:41:09
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: