Davosgröt - recept

Godmorgon
Vaknade tidigt idag pga byggarbetare i lägenheten bredvid min som bankar och har sig. Så himla trött på det nu, vet inte hur länge de renoverat det ena efter det andra här.. Förhoppningsvis är de klara snart!

Förberedde min frukost redan igår som jag redan hunnit mumsa i mig. Som ni kanske vet är jag inte ett stort fan av davosgröt, men så testade jag att göra den på mitt sätt och enbart blanda i sådant jag gillar, och då blev den plötsligt godare. ;) Här nedan är den med lingon, vilket jag testade för första gången igår, i vanliga fall gör jag den på hallon, så receptet kommer med hallon! Men vilka bär som helst funkar ju. 
  • 1dl havregryn 
  • 2dl vatten
  • 1dl yoghurt
  • 1dl kvarg
  • kokos
  • banan
  • hallon (eller andra bär)
  • vaniljpulver
Koka havregrynen till en gröt med vattnet. Ställ åt sidan och låt svalna medan du i en burk blandar ihop yoghurt, kvarg, kokos, mosad banan och hallon. När gröten är kall häller du ner den i burken och blandar. In i kylskåpet över natten! Enkelt va? 
Man kan förstås skippa att koka gröten i vatten, men jag föredrar det då gröten inte blir lika sträv som när man bara blandar med yoghurt/kvarg. 

Kommentarer
Ebba Molin

Det ser himla gott ut!

2013-05-30 20:30:23
URL: http://molinebbas.blogg.se/
Emilie

Hej!

Vi har uppmärksammat din blogg tack vare kvaliteten på dina goda recept. Vi skulle bli jätteglada om du ville gå med i hittarecept.se så att vi kan länka till din blogg.

Hittarecept.se är en sökmotor som samlar recept från de bästa svenska bloggarna och sajterna. Flera hundra bloggar har redan gått med och dragit nytta av den trafik vi skickar till deras sajter.

För att gå med behöver du bara följa länken här: http://www.hittarecept.se/ga-med-i-matbloggstoppen

Med vänlig hälsning,

Emilie
Hittarecept.se

2013-06-12 17:01:32
URL: http://www.hittarecept.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: