Matdag

Fick en fråga för ett tag sedan om jag inte kunde visa vad jag äter på en dag. Självklart kan jag det! 

Frukost - kvarg, keso, yoghurtröra toppat med banan, hallon och Pauluns granola, samt en äggmacka.
Detta är standardfrukosten och ändras i princip aldrig. 


En lunch för mig består ofta av frukostmat. Sällan att jag äter två lagade mål mat på en dag. Antingen kan det se ut som första bilden, surdegsbröd med fullkorn och fröer i, toppat med matiga proteinrika pålägg som avokado, ägg, ost.. Eller så kan det se ut som den undre bilden, keso/kvarg blandat med hallon, toppat med en röra gjort på banan, jordnötssmör och kakao. Knäcke med ägg/skinka, ost, gurka och tomat. 

Middag - Försöker att äta iallafall ett lagat mål om dagen. Har haft problem att få in det, men allt oftare får jag till det. Här är gårdagens middag, kycklingfilé, fullkornsbulgur, avokado, grönsaker och två knäckebröd med ost, skinka och gurka. 

Sedan brukar jag avsluta dagen med kvällsmål också, brukar vara en liknande skål som till frukosten, samt en proteinshake efter träningen. Som ni ser äter jag inte mellis emellan lunch och middag, då jag aldrig har tid till det. Istället äter jag lite större portioner vid de andra måltiderna, vilket funkar super för mig! Man får hitta vad som passar en bäst. Kram! 

Kommentarer
Stephanie

I vilket program gjorde du din header?

Svar: En vän gjorde min header så jag vet inte!
evelaan.blogg.se

2013-05-02 16:26:54
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: