Recept: chokladbollsröra, hallonsås och jordnötsfluff

Godmorgon på er! Sovit gott? Det har då inte jag iallafall! Vridit och vänt på mig hela natten.. Nåja. 
Här nedan ser ni dagens frukost, chokladbollsröra, hallonsås och jordnötsfluff. Hur gott som helst! Receptet hittar ni under bilden, och kommer ifrån Emma! :)
  • 1.5dl keso
  • 0.75dl havregryn
  • 1msk kakao (tog mer kakao)
  • 2msk kokosflingor (jag struntade i kokosen)
  • 1krm vaniljpulver
  • 1 banan
  • 1dl hallon
  • 1äggvita
  • 1/2dl kvarg
  • 1tsk honung (jag skippade det)
  • 1msk jordnötssmör
Gör såhär: Mixa ihop keso, havregry, kokosflingor, vaniljpulver, kakao och banan till en röra med en mixer som du sedan lägger upp på ett fat. Mosa de tinade hallonen och fördela över röran. Vispa äggvitan hårt till ett fluff och blanda sedan försiktigt ner kvargen, honungen och jordnötssmöret, lägg detta ovanpå resten! Mums! 
 

Kommentarer
Jennie

Ser hur gott som helst ut!
Kan tänka mig och vill tipsa om att
cocosgrädde säkert passar sig ovanpå också
(om man gillar kokossmak då) Det är ju bara att ställa en burk med kokosmjölk i kylen ett par timmar eller över natten om man ska ha det till frukost! Ta sedan ut allt det som stelnat i en bunke och vispa lätt med en elvisp till en fluffig grädde! =)
(Glad att jag nyss hittade din blogg via insta!)

Svar: Tack! Får testa, även om jag inte är ett fan av kokos ;)
evelaan.blogg.se

2013-05-04 13:06:26
URL: http://www.misshart.blogspot.com
fanny

smakar det mycket utav bananen? :)
är nämligen inte alls förtjust i det.

Svar: Nja, det tycker jag inte. En del! Se till att ha i mkt kakao bara :)
evelaan.blogg.se

2013-05-25 18:45:42
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: