Hundringar

Häromdagen körde jag ett grymt pass för biceps och triceps. På senaste tiden har jag stått lite still viktmässigt på dessa muskelgrupper, så jag bestämde mig för att ändra om lite och köra hundringar för att "chocka" kroppen. Vad är då hundringar? Jo, man kör 100repetitioner på ett par övningar. Du ska såklart inte köra alla 100reps på en och samma gång, utan dela upp. Ta en vikt som känns rimlig att köra så många repetitioner på, och kör så många du orkar. Vila 30s och kör igen. Det är grymt jobbigt och mina armar skrek efter passet! Dessa övningarna körde jag; 
"Värmde upp" med hantelcurls 3x15 
• halvliggande hantelcurls 
• kick-backs 
• bicepscurls med skivstång 
• triceps pushdowns 
• bicepscurls oh* i cable
• isolerad tricepspress 

* ovanför huvudet 
(Ursäkta kvalitén på bilden, min mamma är inte den bästa fotografen ;) ) 

Där har ni passet, det blev alltså 600repetitioner + uppvärmningen, och det hela tog 90minuter. Puh!! 
Ett tips är att köra hantelcurls halvliggandes på en bänk, då jobbar du med naturligt motstånd och det blir mycket tyngre än vanliga curls. :) 
Osäker på namnet på sista övningen, kan filma nästa gång om det önskas! 

Kommentarer
olivia

Snygga axlar/armar! Alltid lika kul att kika in här för inspiration och motivation :)

2013-11-07 15:43:29
URL: http://ptolivia.shapemeup.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: