Två dagar i ett inlägg

Alltsååå, nej. Skrev ett långt inlägg, men så raderades allt!! Haha, orkar inte. Jaja. 
Igår hann jag inte blogga då jag var så himla stressad. Gick upp tidigt för att hinna träna innan jobb, och det fick bli ett effektivt bröstpass. Har grym träningsvärk idag! Man behöver inte träna flera timmar/pass för att få resultat. :-) 
Snabbt hem för att duscha och käka, sen bar det av till jobb. Var kaos där ett tag, men det gick bra. Mitt första långpass faktiskt! Var dödstrött när jag slutade sent igårkväll, och stupade direkt i säng, haha. 
Söndagar är min dag där jag fokuserar på tekniksnötande, muskelgrupper som ligger lite efter/inte fått sig så mycket den veckan osv. Idag blev det en timmes tekniksnötande på knäböj och marklyft, följt av kondition, axlar och mage.
Tog nytt personbästa i knäböj till och med!! Äntligen börjar det kännas lite i benen också. ;) 
Körde knäböj i smith-maskinen innan då jag var för feg för att köra med skivstången ensam, och dessutom hade en väldigt knackig teknik. Men för kanske två månader sedan bestämde jag mig för att kasta smithen åt fanders och fokusera på teknik istället för vikt. Började om "från början" med noll vikter på skivstången, och visst kändes det mesigt, men vad spelar det för roll vad andra tycker? Tekniken är alltid viktigast! Mitt ego fick sig en smäll, men nu har jag övat upp en fin teknik och har just gått förbi den vikten jag körde på som mest i smith-maskinen vilket känns sjukt bra! 
Tänk på det hörni, fokusera på teknik och kontakt, inte på vikt! Ser alldeles för många som slänger med vikterna enbart för att lyfta tyngst. 

Har börjat älska söndagarna, då det på senare tid främst blivit tekniknötande. Knäböj har gått från att vara en hatövning till en favorit! Vilken muskelgrupp/övning är er absoluta favorit? :) 

Kommentarer
Diman Dilir

ser gott ut!

2013-11-10 16:13:34
URL: http://dimandilir.forme.se
Julia

ser asgött ut :)

2013-11-10 22:20:50
URL: http://takethetime.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: