Foodprep

Har precis ätit lunch på matstället Pita här i Malmö. Glömde min matlåda hemma imorse så fick lösa det på detta viset - för lunch behövde jag ju äta! 95kronor gick min sallad på, vilket inte alls är ekonomiskt. Så mitt tips till er som av någon anledning inte vill äta skolmaten eller kanske inte får lunch på jobbet, gör matlådor! Ägna någon timme en gång i veckan till att göra matlådor.

Igår stod jag och gjorde chili con carne med svart ris (lägger i grönsakerna efter som de ska ätas).
Har ni inte tillgång till micro och vill ha mat som är god kall? Gör en sallad! Det gjorde jag också, och då kokar jag fullkornsbulgur (eller vilket sädesslag ni nu föredrar) och steker upp kyckling. Sedan lägger jag allt i två burkar och sen på kvällen är det bara att lägga ner tillsammans med grönsaker i morgondagens matlåda. Hur smidigt som helst!

Ett annat tips är att köpa "frozzypack" som är en matlåda vars lock är en kylklamp, tror den håller maten kall i cirka 8 timmar!

Det här sparar SÅ mycket pengar och du vet precis vad du får i dig.


Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Igår när jag såg dina matlådor såg jag faktiskt fram emot att göra min egna :D Underlättar mycket under dagen även om jag ej pluggar/jobbar.

2013-09-02 12:35:33
URL: http://dixiwonderland.com/
Cecilia

Hmmm det hade kanske varit en bra idé att köpa en riktig matlåda, avsedd att kyla maten. Annars brukar jag bara stoppa ner matlådan i en kasse, och sedan släpar jag med mig den i bilen eller ryggsäcken tills jag kommer till jobbet. Och det kan ju ta ett bra tag, om saker ska fixas innan:D

2013-09-02 16:25:55
URL: http://www.frukosterar.blogg.se
Natacha

Hoppas du fått en bra start på veckan,om inte annat så få du ha en bra resterande vecka! Du har en fin blogg btw! :) Kolla gärna in hos mig om du har lust.

2013-09-04 00:18:47
URL: http://atstorning.devote.se
Amanda

Håller med, morgonen är den bästa tiden att träna på. Dock går min buss kl.7 så måste stiga upp extremt tidigt ifall jag ska träna på morgonen på vardagen... Men en fråga: hur hinner du med alla träningspass plus skolan...? '´*Förundrad tjej*

2013-09-04 13:06:32
URL: http://jagfattarnada.blogg.se
Anonym

Var kan man köpa såna handskar?

2013-10-11 21:27:15
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: