Vilodagar och kycklingwok

Som sagt, vilodag idag då jag hade feber för bara någon timme sen. Den har dock lagt sig nu, men även om det kliar i fingrarna att pysa iväg till gymmet så ska jag stanna hemma. Är väl ändå dags för en vilodag iallafall! Har träningsvärk i princip överallt dessutom, hehe. 

Här ovan ser ni dagens middag. Kyckling thai-wok toppat med basilika och cashewnötter, svart ris på sidan. 
Jättelätt att göra också, bara att strimla kycklingen, steka den, och under tiden blandar du fisksås, soja, riven ingefära, sambal oelek och lite pressad lime - allt efter smak. När kycklingen börjar bli färdig häller du ner wokgrönsakerna och steker dem tills de är mjuka och varma. Blanda sen ner din sås och låt puttra ihop sig lite. Blev en riktig succé! 

Svart ris är så himla gott, smakar lite nötigt. Innehåller mängder av antioxidanter, fibrer, mineraler och aminosyror. Verkligen något ni borde testa! Blir sällan att jag äter det trots att det är min favoritkolhydrat, då det ska kokas i cirka 45 min. Snabbt och enkelt är min melodi. ;) Men det är värt tiden! 
Jag hör många som påstår att man på vilodagar ska äta mindre än andra dagar. För "man gör ju inte av med lika mycket", det är helt fel enligt mig! Under vilan är det som kroppen bygger upp musklerna och reparerar sig, alltså då man behöver som mest energi egentligen. Jag äter på precis som vanligt, vilodag eller inte. Hur gör du? 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: