Hello

Kul att det trillat in så pass många frågor, det trodde jag inte hehe. Har ni fler frågor på lager så ställ dem nu, tänkte sätta mig och svara på dem imorgon eller så. :) 

Just kommit hem från gymmet. Blev 45 minuters hård kondition på "skidmaskinen" och 15minuters löpning. Fick en kommentar om just löpningen, att jag inte springer så mycket längre. Nej, det gör jag faktiskt inte. Jag älskar att springa, men tyvärr håller inte mina ben med. Får ont i knän och benhinnor så himla lätt och kan bli borta en vecka från träningen pga ett löppass. Därför har jag valt att sätta löpningen åt sidan nu när jag fokuserar mycket på att bygga muskler. :) 
Försöker dock springa lite då och då för att bygga upp benhinnorna och knäna, men det är ju inte lika roligt att springa 15minuter som 150 minuter, haha. Sen är vi ju olika, min mamma t.ex har jättesvårt för just löpning och det utmanar hennes kondition mest, medan löpningen inte anstränger mig särskilt mycket såvida jag inte springer på minst 16km/h.. Även därför jag försöker variera mig med andra konditionsmaskiner. 

En måltid senaste veckan. Kyckling, avokado, grönsaker och en sås på kvarg/sambal/vitlök/salt. 
 
Kom fram en tjej till mig på gymmet igår, tidig morgon och trött som fasen får jag frågan "Är det du som är Evelina?" Ynkligt får jag fram ett "ja", varpå hon säger att hon följer mig på instagram. Blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle säga, haha! Så om du läser detta var det inte meningen att verka otrevlig, jag blev bara överraskad, hehe. :)

Kommentarer
Ninna

Du kanske redan har gjort det, men kan inte du berätta lite mer om proteinpulver? Jag har ärligt talat ingen koll alls på det. Viken sort ska man ta när? Varför är det bra? Hur mycket "måste" man träna för att det ens ska vara nödvändigt med proteinpulver? Osv. Tack på förhand!

2014-01-05 13:38:14
URL: http://ninnas.blogg.se
Diman Dilir

åå ser gott ut!

2014-01-05 15:10:50
URL: http://nattstad.se/dimand

Spring ute i Terräng istället, mycket mildare för knän och leder, och myyycket roligare och jobbigare! :) (Även på vintern...)

Svar: Får väl börja göra det! Avskyr att springa ute dock, heheh... :)
evelaan.blogg.se

2014-01-05 20:28:47
URL: http://syskonkarlek.webblogg.se
Ellen

SÅ irriterande när benhinnorna strular, mina gör det också...

Svar: Åh, det är hemskt ja! Hoppas du hittar någon lösning så du också kan springa!
evelaan.blogg.se

2014-01-06 08:49:28
URL: http://uggeldahl.devote.se
Alva

Hej!
Snälla hjälp mig. Jag hoppas du svarar på min fråga.
Jag vet inte vad jag gör för fel.. Jag vill ha en vältränad mage. Men inget funkar.
Jag äter nyttigt, dricker mycket vatten, sover bra, tränar kondition och tränar massor med mage. Gör plankan varenda dag. Har hållit på såhär i ca 1 år men inget hjälper. Blir så ledsen.
Jag tränar hemma för har ite råd med gym. Jag har hantlar, pilates boll och pilates matta. Det ska väl gå att få vältränad kropp hemma med(? Snälla vad gör jag för fel??

2014-01-06 08:58:38
Anonym

Hej! Jag har läst din blogg och har en fråga som jag hade blivit jätte glad om du kunde besvara! Jag är en tjej på 16 år och jag är underviktig och har ätstörning. Dock har jag nu funnit en riktig vilja att bli frisk och jobbar aktivt med det, försöker äta extra så ofta jag kan, försöker lyssna på om jag blir sugen mm. Jag tränar inget i nuläget förrutom cyckling till skolan (vardagsmotion) vilket inte är särskilt mycket. Nu har jag bestämt att börja träna en gång i veckan, under förutsättning att jag äter extra före och efter och fortsätter min viktuppgång. Jag kommer inte träna särskilt ansträngande men jag vet att det fortfarande är viktigt att återställa kroppen med rätt mängd energi. Jag är dock lite osäker på hur mycket som krävs och vad som man ska äta både före och efter träning. Skulle du kunna ge några olika förslag på vad det kunde vara och mängd. Jag blir alltid osäker när jag ska bestämma mängden och jag vill verkligen inte sluta upp med att återställa kroppen med för lite för då kommer jag ju inte kunna fortsätta träna och inte möjligtvis kunna öka träningen.
Du verkar vara en toppen tjej och jag är så imponerad att du kämpat så långt och kommit så långt som du har.
kram

2014-01-06 15:23:06
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: