Rawfoodbollar

Idag är jag hemma från skolan då jag mått illa i flera dagar nu, och idag var det bara för mycket. Känns som att jag ska kräkas vilken sekund som helst.. Nåja. Förutom att spendera dagen liggandes i sängen med en hink bredvid mig, tittandes på PPL, har jag gjort Rawfoodbollar med smak av jordnötter. Har fått dille på jordnötssmör och har det till verkligen allt just nu, haha. Så vad passar då bättre än sådant här gotte när man inte orkar laga ordentlig mat? 
  • 100g jordnötssmör 
  • 100g valfria nötter, förslagsvis jordnötter, mandlar eller cashewnötter
  • två nävar torkade dadlar 
  • 1 kryddmått vaniljpulver
  • 1/2 banan 
  • 1 msk kakao
Inte svårare ingredienser än så! Bara att mixa nötterna för sig, dadlarna och bananen för sig, och sedan knåda  ihop allting. Förvara dem i en burk i kylen, om det blir några kvar efter provsmakningen vill säga. ;) 

Kommentarer
Elin

Åh, de ser jättegoda ut! Måste jag testa någon dag! :)

2014-01-22 16:57:02
URL: http://nattstad.se/gettinghealthy
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: