Recept; mugcake

Godmorgon! Ska alldeles strax bege mig mot gymmet. Träningsvärk i ben, triceps, mage och bröst, haha, så får väl bli rygg då, trots att jag egentligen inte har det på schemat idag. Men först tänkte jag dela med mig av ett recept till er som efterfrågades på instagram igår! 
Kikade på flera olika mugcakes recept ute på internet, men hittade inget som föll mig helt i smaken. Jag visste att jag ville ha den chokladig, kletig och toppad med jordnötssmör! Så utefter det slängde jag i lite det och sånt. 
 
1 ägg
1 skopa Kasein (jag använde DETTA (<----klick) från Fitnessguru) i chokladsmak 
1msk kokosmjöl
1/2tsk bakpulver 
1/2dl mjölk 
1msk kakao 

Rör bara ihop alla ingredienser i en mugg, täck med plastfolie och in med den i micron sisådär 1 min, beroende på hur stark micro du har. :) 

Anledningen till att jag använde kasein istället för vassle beror på att kasein är ett långsamt protein som är perfekt att inta innan läggdags då det absorberas under längre tid och förhindrar muskelnedbrytning. 
Man kan använda vassle om man vill också, särskilt om man gör den på dagen, men då skulle jag dra ner på mängden vätska. Väljer ni vassle rekommenderar jag att göra den med Fitnessgurus chocolate hazelnut, rockyroadeller hederlig mjölkchoklad. Älskar de smakerna! 

Kommentarer
Anonym

Måste man ha kokosmjöl? Kan man strunta i det? Eller använda något annat istället? Så som annat mjöl eller pofiber?

Svar: Du kan testa ha i något annat mjöl, fast då skulle jag ta dubbelt så mycekt då kokosmjöl drar åt sig betydligt mer vätska än annat mjöl
evelaan.blogg.se

2014-01-11 10:05:24
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: