Vikten av vila

Något jag är ganska dålig på är att ta vilodagar. Visst, tränar man som jag gör - smart och delar upp muskelgrupperna, så behöver man inte lika mycket vila som någon som kör kanske fyra helkroppspass och vilar resterande tre dagar. Men vila behöver vi alla, kroppen behöver en chans att återhämta sig. 
När jag har vilodag brukar jag vara ganska aktiv iallafall, ta en timmes PW, gå i stan osv. Igår var nog första på evigheter som jag faktiskt vilade. På förmiddagen städade jag lägenheten då en gubbe ska komma och besiktiga den, och mitt rum är väl inte det mest ordningssamma om man säger så.. ;) 
Tog ut hundarna på någon promenix och sedan kom P till mig vid fyra. Vad vi gjorde? Chillade framför TV'n i princip hela kvällen (med små undantag för rastning av hundar och käk) haha. 
Ibland behövs sådana dagar, där man gör absolut inget vettigt! Idag vaknade jag upp, visserligen med x antal för lite sömn i bagaget, pigg och utvilad i kroppen. Rev av ett kanonbra pass på gymmet där jag först köttade axlar, biceps och mage, sedan avslutade jag med 40 minuters kondition. Blev ett blandpass men det var så skönt! 
Så sant som det är sagt, "it's part of the program". Utan vila kan inte musklerna återhämta sig och växa. Glöm inte det hörni! 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: