Matsnack

En grej jag funderat på är hur många riktlinjer det egentligen finns i livet. Man "ska" äta på ett visst sätt, cirka 5-6 gånger per dag, LCHF, periodisk fasta eller någon annan kosthållning. Kan inte räkna på fingrarna längre hur många gånger jag fått frågan "vilken diet äter du efter?" Jag dietar inte. Jag äter det jag tycker om, jag äter när jag är hungrig, jag äter efter mina mål. As simple as that. 
För tillfället äter jag cirka 3-4 gånger per dag. Frukost, lunch, middag och möjligen ett mellanmål mellan lunch och middag. Givetvis är mina portioner större än när jag åt 6-7 gånger per dag, jag ser ju fortfarande till att få i mig tillräckligt. Men det är faktiskt skönt att äta lite större måltider men färre gånger per dag, man slipper planera lika mycket och fundera liksom. 
Försöker att äta två lagade mål per dag, ibland blir det dock bara ett när dagen förändras, som igår, när jag blev inringd till jobbet och därmed inte orkade laga mat klockan nio på kvällen. Mycket grönsaker, banan, keso, jordnötssmör, kyckling, råris.... ;) 

Vill ni att jag visar hur en typisk matdag ser ut för mig numera? 

Kommentarer
Lisa

Jaaaaa!!! :D

2014-01-28 09:14:02
Mia Olsen

Ja det hade vart kul att se :-*

2014-01-28 10:09:28
URL: http://marslammet.blogg.se
emma

Känner igen mig så väl folk ska alltid tro att man följer någon diet bara för man äter vad de anser "nyttigt" och inte förstår sig på varför man frivilligt väljer att äta så. Men som du sa så man äter efter sina mål, det man tycker om och såvidare. Så himla tråkigt när folk har förutfattade meningar.

2014-01-28 10:58:43
URL: http://www.emmaliciouz.myshowroom.se
Elin

Det skulle jag tycka vore kul!

2014-01-28 12:42:58
URL: http://nattstad.se/gettinghealthy
Evelina C

Styrkekramar till dig!
Jag tror du har fullkomligt rätt med att ätstörningar har mycket mer än ideal och kroppsligt att göra med. Det handlar om mera psykiska saker, självkänsla och självförtroende bland annat. Det är fantastiskt starkt att du berättar detta, det är viktigt för folk att ha förståelse och se det ur ditt perspektiv. Jag hoppas verkligen att du hittar din väg, som känns rätt för dig och att du sedan kan känna lycka och fullbordan. Håller tummarna för dig! :)

2014-01-28 12:58:31
URL: http://www.nattstad.se/evelys
Evelina C

Obs ps. Denna kommentaren skulle ligga under det inlägget där du pratar om ätstörningar osv. Pinsamt att den hamna här ;)

2014-01-28 12:59:39
URL: http://www.nattstad.se/evelys
Andrea

Jag äter lchf och tycker det funkar bra för mig! Meen så fort jag tar en liten klick ris eller liknande är det alltid nån som bara äter inte du lchf???!!! Åh så störigt :)

2014-01-28 18:07:11
Sara

Jaa gärna! Har också börjat äta förre mål varje dag fast dessto mer när jag väl äter. Väldigt skönt att veta att man kan stå sig i några timmar istället för att ta med sig något litet hit & dit

2014-01-28 19:48:03
Diman Dilir

ååå blev hungrig nu!
ja kul att se vad du äter:D

2014-01-28 23:12:31
URL: http://nattstad.se/dimand
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: