Benpass

Numera kör jag ben två gånger i veckan. Ena dagen är det fokus på framsida lår + vader, och andra tillfället fokuserar jag på baksida lår samt rumpa. Det passar mig utmärkt och jag kan köra ännu hårdare än om jag kör hela ben vid ett tillfälle. 
I söndags blev det dock framsida lår och rumpa, då jag ett tag nu inte fått träningsvärk just där, så ville verkligen köra slut på de muskelgrupperna. 
Började passet med 100 kettlebellswings som uppvärmning. Därefter gick jag över till knäböj, först endast stången och sen jobbade jag mig upp till högre vikter. Tog personbästa till och med! 3x8 på en ny vikt. Så himla nöjd! Gick vidare och körde benspark, adductor och avslutade med smala benpress. Här var jag slutkörd då jag körde tungt och många set, men nu var det dags för rumpestumpen att få dö lite. Körde knäböj med kettlebell på två bänkar och fokuserade verkligen på att kniiiipa med rumpan. Över till hipthrusts i smithen och sen testade jag två nya övningar. Ni vet maskinen där man kör aductor, utsida lår/rumpa/sätet? Testa att stå upp och gör den! Rumpan riktigt gråter, haha! Sedan avslutade jag med draken som ni kan se på bilden ovan. Tar bra på baksida lår, rumpa och balansen, win! 
 
Gillar ni såna här inlägg eller ska jag sluta med det igen? :)

Kommentarer
Jonna

gillar! ! :)

2013-12-17 11:34:21
Anonym

Nej gärna ännu mer!

2013-12-17 13:36:01
Diman Dilir

kul med såna inlägg! :)

2013-12-17 15:16:49
URL: http://nattstad.se/dimand
Daniella 🌙

gillar det, men hade varit kul om du förlarade vad det var, tex kettleballwings har jag alrig hört innan :o

Svar: ska göra det! Tack för tipset
evelaan.blogg.se

2013-12-17 20:00:06
URL: http://vapenbroder.blogg.se/
Elin

1. Forsätt blogga!
2. Dessa inlägg är BRA!
3. MER ÖVNINGAR OCH TIPS
4. FORSÄTT BLOGGA
5. Du är bäst

puss

2013-12-18 06:43:56
URL: http://www.elinwhirlwind.blogg.se
Hanna

Såna här inlägg är ju superkul att läsa! Blir så motiverad + att man får tips på nya övningar :)

Svar: kul att du gillar det! :)
evelaan.blogg.se

2013-12-19 18:09:35
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: