Fråga om jobbet på donen

kan du inte vara uuurgullig o skriva lite om hur det är att jobba på McDonalds? o ge lite tips o så? ska börja jobba där om 2 dagar o är svinnervös för verkar vara så mycket att kunna.. o man behöver väl inte smaka på pommesen ifall de är okej?

Hej vännen! Jag var lika nervös jag med när jag skulle börja jobba på donken, men ta det lugnt! De flesta som jobbar där är relativt nya de med, då det är just ett jobb man har som extra på sidan av skolan, och sedan går vidare liksom. Tror inte det finns en kotte av oss medarbetare (dvs inte arbetsledare eller chefer såklart) som jobbat där mer än 1-2 år? 
Mest troligt är det en introduktion och utbildning du ska gå på, som pågår i tre dagar (iaf där jag jobbar var det så), då lär du dig antingen kassa eller kök, får massa böcker och papper att läsa på. Därefter börjar det "på riktigt"! De kastar ju inte ut dig i kassan/köket första dagen och tror att du kan allt. Man lär sig eftersom! Jag trodde liksom du att det var sjukt mycket man skulle kunna redan från första dagen, men så är det inte. Man lär sig bättre i praktiken än att bara plugga på, då tvingas man att lära sig, hehe. 
Nej, du behöver inte smaka på någonting! 
 
Sen vet du säkert om att det är väldigt stressigt att jobba på Mcdonalds. Sura, hungriga och allmänt griniga människor kommer hoppa på dig, ta det inte personligt! Försök le när du helst bara vill kasta pommes i ansiktet på kunden. ;) Lycka till! Bara att kommentera igen ifall jag missat något! 

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: