FRÅGESTUND

Hello babes! Fick en kommentar där det stod "kan inte du svara på dina kommentarer du fått på senaste tiden", jag ber om ursäkt att detta inte skett! Därför tänkte jag starta en frågestunddär dessa frågorna kommer besvaras, och så får ni chansen att ställa andra frågor ni kanske har! Shoot! 
Det kan vara allt ifrån hur jag klarar att äta "cleant" när omgivningen inte alltid är förstående eller när man jobbar på donken med sådan mat runt omkring en...
Till frågor om min anorexia...
Eller kanske frågor om vilka kosttillskott jag använder. 

Kommentarer
Maja

Jag har några frågor som säkert kommer vara svår att svara på men jag behöver lite inspiration.
1. När du inte behövde äta enligt matschema eller dricka näringsdrycker längre, hur gjorde du får att hitta balansen mellan intag och uttag av kalorier och förbränning?
2. Hur gjorde du när du började gymma? Hur "lärde" du dig vad alla maskiner heter och hur man ska göra med tekniken, samt hur mycket vikt man ska börja med?
3. Hur värmer du upp när du ska börja ett gympass?
4. Hur förklarar du för andra att du äter clean och tränar mycket?

Tack för att du inspirerar mig och många andra, du är grym!
Kram Maja

2013-12-30 20:18:33
URL: http://www.petrick.spotlife.se
Hanna

Tack sn'lla du för att du svarade på min fråga om McDonalds!
Hur gör du med typ lunch o mellanmål när du inte har matlådor eller en proteinbar i väskan?
När du styrketränar, rinner svetten om dig när du är klar eller är du typ bara lite varm? Jag blir nästan aldrig svettig fast jag tar i, efteråt känns det som man inte har åstadkommit något..:/
Har du fått tbk din mens?
Jag har 4.5 kg undervikt, tycker du jag bör träna då? o hur många ggr i veckan?
Har du fått några biverkningar av att du skadade din kropp så pass mycket , nu i efterhand?
KRAM FINA FINA DU! Har följt dig sen 1.5 år tillbaka o känns som om jag känner dig så väl! Jag är så stolt över din styrka, du är en inspiration för mig o får mig att vilja bli frisk o fortsätta kämpa för friheten!! <3

2013-12-30 20:36:57
Diman Dilir

du är grym!
hur snabbt och hur mycket gick du ner i vikt i anorexin?
hur förstod du att du hade anorexia?
vad äter du en vanlig dag?
:)

2013-12-30 20:40:16
URL: http://nattstad.se/dimand
Anonym

Har ett par frågor till dig som du får svara på om du vill: har din mens kommit tillbaks redan och hur mår du annars? Känner du dig 100% frisk eller får du fortfarande "återfall"? Kan du njuta av godis/choklad/chips osv. utan att få ångest? Jag känner själv så att om jag äter något onyttigt så kan jag lika bra äta godis/chips/dålig mat hela resten av dagen för att den ändå är "förstörd"... hur kan man få bort denna tanke och istället bara njuta av det goda en kväll i veckan? Hoppas att du har haft en bra jul!! Kram :)

2013-12-30 22:11:43
Emma

Hej! Ville börja med att säga att du är GRYM! Jag beundrar verkligen dig och din kämparglöd. Jag undrar om du har fått någon permanent skada pga anorexin. Alltså om du tex. inte kan få barn i framtiden. Jag är så rädd för att jag har drabbats av det och det är just det som gör att jag tycker att att det är svårt att släppa taget om mina dumma tankar om mat/träning. Sen undrar jag också hur du tar kommentarer som ifrågesätter att du vill äta nyttigt. Och vågar/kan du säga nej när någon kompis bjuder på någon kladdkaka som är onyttig och som du inte har lust att unna dig just då. Alltså kan du säga nej utan att få undrande kommentarer? I så fall, vad säger du till dom när du får dessa kommentarer? Mina frågor blev ganska flummiga nu, men hoppas du förstår dom ändå hehe...

2013-12-30 23:18:14
.

Hur har du gjort/tänkt för att acceptera din "nya" kropp? Känner du någonsin ångest över mat längre eller ligger allt det bakom dig nu?

2013-12-31 00:07:41
Sofia

Tänkte fråga lite om din anorexi..:) jag har själv det, har haft mina "värsta" tider då ska blev inlagd.. Blev utskriven för några månader sen(2) och är sååå motiverad att bli frisk igen och kunna unna mig mat/sötsaker etc.. Har knappt vågar äta av QUESTBARS (?!!) så rädd har ja varit.: men har kämpar varje dag nu, har ätit god mat, lite godis och är på god väg till att bli frisk! ( du motiverar så sjukt mycket!!) men till min fråga.. Har du kvar ätstörsa tankar? Är du / din omgivning rädd för att du ska hamna i anorexia igen? Hur påverkar det din vardag liksom? Är förövrigt med o tävlar om QUESTBARSEN nu ( @fit4life_by_moi) håller tummarna för att jag vinner hihi:* stor kraaam på dig! Du inspirerar mig och säkert många andra till att gå från anorexi till att bli hälsosam och fit! Kram!

2013-12-31 00:08:35
-

Hej! Jag äter nyttigt och hälsosamt, samt att jag gillar att röra på mig. Dock får detta konsekvenser. Jag är rädd att andra ska kommentera och ifrågasätta mig då jag haft/fortfarande har kvar vissa ätstörda tankar. Min rädsla för detta gör att jag ofta drar mig undan från mina kompisar. Så egentligen har jag inga riktigt nära kompisar kvar. Många gånger känns det som om familjen är allt jag har. Dessutom går mitt "hälsosamma" beteende emot många andra ungdomarsvbeteende. (Då snackar jag om de som festar, dricker, håller på med killar hela tiden osv.) Jag är inte sånn. Drf känner jag att det är svårt att passa in. Jag undrar om du någonsin känt/känner så. I så fall hur gör du för att kunna vara dig själv och fortfarande ha nära kompisar? Det känns som om jag måste ändra på mig för att någonsin träffa min "soulmate" om du förstår vad jag menar. Eller har du några andra tips på vad man kan göra om man är i min position? Sry för en väldigt lång fråga... bara så du vet så hjälper du många människor där ute med din inspirerande instagram och blogg, inklusive mig. Du är så stark! Hoppas du haft en härlig jul och gott nytt år på dig!

2013-12-31 08:29:03
*

Kollar du upp dig regelbundet hos någon doktor? Alltså dina blodvärden osv, med tanke på att du haft anorexia och säkert haft en massa brister i blodet på viktiga ämnen. Jag har börjat äta mycket bättre men jag har inte kollat om mina blodvärden faktiskt förbättrats. Rekommenderar du att man ska göra det? Hur gick din tillfrisknads period till? För jag har för mig att du har sagt att du gjorde det på egen hand.

2013-12-31 08:35:58
Hanna

Hej!
Jag är 14 år & ska fylla 15 snart. Tycker du att det är för tidigt för mig att börja träna på gym? Har lite andra frågor också hehe.. Vad tycker dina föräldrar/närstående om att du äter nyttigt & tränar mer än "vanliga människor"? Och kan man bygga muskler även om man tar proteinpulver?
Måste bara säga också att du är en väldigt stor inspiration för mig! :)

2013-12-31 10:39:22
Maja

Hej! Min fråga är om inte du skulle kunna lägga upp några gympass på bloggen? Asså hur du värmer upp, vilka övningar du kör beroende på vilken muskelgrupp du tränar den dagen, hur många repetioner och set osv. Skulle vara jättesnällt för jag jar precis börjar gymma men känner mig helt lost.. Vet inte har jag ska göra och mitt gym är ganska litet så vågar inte precis testa så mycket eftersom att det känns som att måna stirrar på mig..
Tack för all inspiration, du är grym!

Svar: Det ska jag absolut börja göra! Tack för tipset. kram!
evelaan.blogg.se

2013-12-31 11:25:23
Erika

Äter du regelbundet dvs frukost, lunch, middag och mellanmål däremellan typ var tredje timme? Om inte, hur har du det upplagt?
Äter du kvällsmål trots att du inte är hungrig?
Hur långt innan läggdags äter du kvällsmål och hur lång tid efter middagen?
Om man känner att man har svajig teknik i knäböj, borde man då sänka vikten och köra fler reps med bättre teknik?
Hur splittar du dina träningspass?
Vad gillar du att träna mest och varför?
Hur ofta tränar du ben?
Kör du hela magpass för att stärka bålen eller lägger du in några magövningar lite då och då?

Kram och Gott nytt år! :)

2013-12-31 16:20:09
Anonym

Som jag fattat det springer du inte så mycket längre? Men förut fick du ju jättebra tider när du sprang (snabbt gick det också för dig :)), så skulle du kunna skriva mentala tips att ha med sig när man springer?

2013-12-31 20:46:19
*

Hej! Det känns som om du är så säker på dig själv och trygg med vem du är. Jag undrar hur du gör för att känna så? För jag gissar att du inte kände så under anorexin? Själv ligger mitt självförtroende på botten och det känns som om ingen gillar mig. Jag kommer på mig själv med att jag försöker göra/säga saker som gör att andra gillar mig. Men det fungerar oftast inte så bra och det slutar ofta med att jag känner mig helt misslyckad. Har du några tips på hur jag ska göra för att bli tryggare med mig själv? Hur jag ska göra för att faktiskt må bra och få bättre självförtroende. Hur gjorde du?

2013-12-31 22:03:25
Lisen

Har lite funderingar kring proteinpulver, och tänker att du kanske skulle kunna hjälpa mig att reda ut dem. :) Jag har tränat på gym i snart två år, men det var denna hösten jag blev mer "seriös". Jag är lite överviktig, och skulle därför vilja gå ner litegrann. Jag har bra koll på ungefär vad för mat jag ska äta, hur jag bör lägga upp det, disponera stykreträning/kondition osv. Däremot funderar jag på om jag borde börja med protein!

Jag känner att jag ofta inte får i mig tillräckligt med protein, och skulle därför vilja komplettera med en skopa i smoothien, i gröten eller liknande. Har funderat på One Whey, till att börja med. Tror du det är bra? Eller borde jag vänta med att köpa proteinpulver tills jag kommit ner till den vikt jag vill och sedan börja med det för att fortsätta bygga muskler? :) Jag satsar INTE på att tävla i t.ex bikinifitness eller egentligen att bygga, vill bara se mer vältränad ut! Anledningen till att jag tänker på att börja med protein är just för att jag styrketränar minst 5 pass per vecka och jag är rädd att jag ligger för lågt på protein.

Och sist, vilken är din favoritsmak på fitnessguru's one whey-protein? Ingen av isolatesmakerna dock, tänkte prova de andra (billigare..) först! ;)

2014-01-01 17:50:03
Anonym

Vilket är ditt favorit proteinpulver från fitnessguru?

2014-01-03 12:10:00
Hanna

Hej jag en fråga till!
Jag undrar hur du gör för att veta vilka övningar du ska göra när du väl kommer till gymmet? Har du med dig en liten lapp med övningarna & vikterna osv eller kommer du ihåg allt i huvudet?
Kram :)

2014-01-04 09:54:12
Anonym

Jag undrar om du kan svara på vad som är skillnaden mellan att "deffa" och "bulka"? Har sett det både i bloggar och på instagram men fattar inte vad som är skillnaden och vad det gör för kroppen.

2014-01-05 12:03:59
Anonym

Vilka kosttillskott använder du och vad äter du före och efter träning?

2014-01-05 12:32:22
ida

När fick du börja träna igen? Har du ätit efter ett matschema, hur såg de ut ungefär? Har du varit inlagd? Har du fått någon hjälp av typ bup tex?

2014-01-05 19:22:18
M

Hur slutade du att hetsäta?

2014-01-05 20:41:35
Anonym

Hej jag undrar ifall du har några tips på hur man känner sig bekväm på gymmet och även hur du lärde dig tekniken i de olika övningarna! Väldigt inspirerande blogg förresten :)

2014-01-05 23:11:26
Elin

För att jag har bäst frågor!!

Favoritfärg?
favoritaffär? Varför?
Om du vann 100 000 SEK vad skulle du göra då?
Vart i världen vill du resa? Varför?
Är du kär?
Vad tycker du om Svenska filmer?
Favoritband?
Favoritmat?
Vad är ditt favoritämne i skolan?
Vad vill du bli när du blir stor?
Största idol/inspiration? Varför?
Högsta dröm?
Om du fick önska dig vad du ville just nu, vad skulle det vara?
Vill du gifta dig?
Ha barn?
Har du körkort? Varför/varför inte?
Vart vill du bo när du blir stor?

Okej. Lite mer seriöst.
Tränar du själv eller alltid ensam?
Om du fick välja en enda övning för resten av livet, vilken skulle det bli och varför?
HAr du en muskelgrupp som du tycker är tråkig att träna? (För mig är det biceps, helt kalrt!! tränas aldrig btw)

PUSS

2014-01-06 06:02:05
URL: http://elinwhirlwind.blogg.se
Laura

Hur tränar du dine abs?!?

2014-01-06 09:11:59
Fitnessbymaja

Hej Evelina! Jag har tränat på gym i ett år nu, men jag får inte så mycket resultat... Jag vet inte om jag kör fel sorters övningar eller för lite vikt. Hur långa är dina styrkepass och vilka övningar kör du?

Kram

2014-01-06 09:15:17
Sofia

Varför fick du anorexia? Krökte du upp maten (bulimi) eller du bara slutade äta?

Var det svårt att försöka sluta med anorexian eller hur man säger det hoppas du förstår!

2014-01-06 10:02:32
Charlotta

Hej kan du skriva lite om alla proteinpulver du använder, när man ska ta dom, vilka tider och efter vilka aktiviteter man gjort, vad dom är bra för osv, sen sista frågan, VART FÅR MAN SKOPAN TILL PROTEINPULVRET? :( jag beställde hem Onewhey isolate och fick ingen skopa :( du är en jättestor inspiration!

2014-01-06 11:51:43
anonym

Hur fick du ditt jobb på Mc Donalds?
Kram!

2014-01-07 19:42:35
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: