Pizzadeg

Godmorgon! Vad roligt att ni tyckte om den sortens inlägg som jag gjorde igår, det ska jag fortsätta med! 
Idag är jag ledig, och har i princip redan fått jullov, så himla skönt och kunde inte komma mer lägligt. Skoltrött så det bara skriker om det! Tror mörkret påverkar också, men vet ni? På lördag vänder det, då går vi mot ljusare tider! 
Receptet på denna pizzan efterfrågades på instagram, så tänkte att jag kunde dela med mig av det! Det är inte mitt recept, utan hittat på en hemsida vars namn jag inte kommer på just nu.. 
Smula ner ett halvt paket jäst i en bunke, tillsätt 2 1/2 dl ljummet vatten och rör ihop. Släng ner 1/2tsk salt, 2msk olivolja samt 5-6dl fullkornsdinkelmjöl (eller vilket mjöl ni nu vill använda) Låt jäsa i minst en timme och baka sedan ut till cirka fyra pizzor eller en stor. :-)

Kommentarer
Diman Dilir

ser sjukt gott ut!

2013-12-18 20:10:47
URL: http://nattstad.se/dimand
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: