Grön näringsboostad smoothie

Nu har jag varit sjuk i sen i söndags, med feber och en ordentlig förkylning. Därför bestämde jag mig för att ge kroppen en näringsboost, i form av en grön smoothie. 
Mixade avokado, spenat, banan, mandel, apelsinsaft, ingefära och spirulina tills allt var en jämn smet. 

Det är mitt bästa tips till er i dessa förkylnings-dagar, gör en grön smoothie! Innehåller så mycket antioxidanter, vitaminer och mineraler. 
Ingefära är antiinflammatoriskt och lindrar halsont och andra besvär som magont. 
Spenat är rikt på järn, kalcium, magnesium och kalium, samt en del vitaminer. Sen har vi väl alla hört att spenat bygger muskler.. ;) 
Slängde även i lite spirulina som är en alg med antibiotisk och bakteriehämmande ämnen som stärker kroppens immunförsvar. Rik på mängder av vitaminer, men främst B12 och fettsyran omega-6. Att den i sin tur innehåller 60-70% protein är ju bara en bonus! 

Testa, vetja! Finns många varianter därute, så det är bara att googla. Jag slängde i vad som fanns hemma och har därför inga mått på någonting. Men jag lovar att det inte smakar spenat, haha. 

Kommentarer
Julia

Åh, vilken superbra blogg du har :D det där ser spännande ut!

2013-09-25 11:55:00
URL: http://takethetime.blogg.se/
Sarah Persson

Oj vad intressant! :)

2013-09-25 21:14:49
URL: http://justmesarah.blogg.se/
Julia

Äter du något innan du tränar tidigt på morgonen? :)

2013-09-30 07:18:18
Elvin

Bestämt vilket gym det blir i Malmö?:)

Svar: Lutar mot raw! :) tränar du i malmö?
evelaan.blogg.se

2013-10-05 15:09:37
Elvin

Tränar på samma gym fast på kronprinsen:) behöver en som kan passa mig ;D

2013-10-12 09:55:07
Christoffer

Skummat igenom din blogg lite nu och slås av vilken inspiration du är. Du skriver även om dina tidigare problem du haft, väldigt spännande. Kanske inte behöver sägas men du är jättefin och verkar vara en underbar person. Hoppas du fortsätter att inspirera.

2013-10-18 14:48:26
Molly

Kika gärna in på min blogg och läs om vilket proteinpulver som passar dig bäst, var med och tävla om "One Whey" från fitnessguru och mycket annat! Skulle göra mig jätteglad :)

Massa kramar

2013-10-28 17:26:08
URL: http://hlsofreak.myshowroom.se
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: