Ugnsbakad sötpotatis

Ett tips jag postade på instagram häromdagen, tänkte jag att jag kunde posta här med då det är så himla bra! Har du problem med att få till dina ugnsbakade rotfrukter? Innan blev mina rotfrukter alltid torra och fastnade i plåten eftersom jag inte använde olja, eller så blev det motsatsen - alldeles fettiga och "sladdriga" pga man råkat hälla på för mycket olja. Jag gillar mina ugnsbakade rotfrukter krispiga! Inte torra eller fettiga. 
Så vad jag gör är att skära mina rotfrukter (här ovan använde jag sötpotatis) i bitar och lägger dem sedan i en plastpåse. Häller i en skvätt olja + kryddor, och "knådar" påsen. Ut med potatisen på en plåt och in i ugnen. Blir perfekt varje gång! Krispiga på utsidan och mjuka på insidan. Inte torra eller fettiga. :)

Kommentarer
Dixi Wonderland - Hemmafru vid 22 års ålder

Ser så himla gott ut!

2013-09-24 11:38:48
URL: http://dixiwonderland.com/
Paula

Sötpotatis är så gott!

2013-09-25 10:30:50
URL: http://finest.se/pocahontas
AN

Mums!

2013-09-25 10:55:03
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: