Vila hellre en dag för mycket än en för lite

Fick se mig besegrad igår, jag var faktiskt inte frisk nog att träna. Då jag kände mig bra på kvällen bestämde jag mig för att köra och ställde alarmet. Det negativa med att träna så tidigt som jag gör och under tidspress är att jag inte hinner känna efter hur kroppen/jag mår. Jag bara kör, liksom. Så även igår, och när jag kommit halvvägs genom träningspasset insåg jag att nä, jag skulle inte tränat idag. Avslutade konditionen och köttade axlar och mage istället, för att sedan gå hem och lägga mig i sängen. Febern var alltså tillbaka. 
Nåja, nu vet jag det! Känner du dig dålig - vila hellre en dag extra än en för lite. Att träna innan du är helt frisk kan förvärra allting så mycket. 
Därför fick det bli vila även idag, trots att febern är borta igen och jag mår bra. Ställde inget alarm imorse, utan bestämde mig för att låta kroppen bestämma uppstigningstid. Sover alldeles för lite om vardagarna egentligen, så en ordentlig sovmorgon var jag verkligen i behov av. Klockan sju vaknade jag pigg och utvilad, haha. Fast det är ju sovmorgon för mig! 

Kommentarer
Inga-Linn

Du är verkligen jättefin!:)

2013-09-14 17:34:29
URL: http://livetenligtingalinn.blogg.se
Anonym

fin bild:)

2013-09-14 18:17:00
URL: http://ibelieveinyou.shapemeup.se
Amanda

Du är väldigt lik Zendaya, hon som spelar Rocky i Shake It Up serien på Disney Channel! :) Ville bara påpeka det. ;)

2013-10-06 20:24:19
FrökenTV, bloggen om tv och film

fin bild

2013-10-20 21:39:35
URL: http://efji.blogg.se/
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: